Ve dnech, kdy jsem sfoukla pomyslných třicet svíček (bylo to dvakrát, takže počet svíček se mi zřejmě znásobil - což v poslední době vnímám, že právem... protože občas je to na dva pomocníčky, co by mě zvedali z gauče a chodili mi nakupovat, taky za mě vařili polívky a ráno za mě otvírali oči), tak v těch dnech jsem otevřela dvě veliké krabice. Kávovary z Datartu v nich nebyly, za což mnohokrát děkuji :)

pondělí 28. prosince 2015

Kafe než se zamíchá





Na stadiónu tisícovka lidí ve žlutočerných šálách, s pivem v ruce, někdo rovnou se dvěma, pak po třetině i s klobásou.
„Kam čuměls, hovado!“ zařve fanoušek k ledu a kousne vztekle do klobásy. A že do horký, rozzuří ho hovado o to víc. Člověk pod ním, teď už v bundě od omastku, překryje synkovi uši a vykřikne, že je někdo píča.

 
___

 
Zbývá sedm vteřin. Puk proletí kolem branky jak havran kolem drátů s vedením.

 
Tři vteřiny do konce hry, d o   z a č á t k u …
 
 
 
Najednou tma ...... Celine Dion a pomalý záběr na pána s tulipánem, co si kleká před slečnu a oba teď zasypávají třpytivé lístečky. Jakože radost ze života. Jakože to největší štěstí, co mohlo pána v životě potkat, stojí na tribuně litvínovského stadionu.
Psssss…. A krom křupnutí v koleni a roztřepaného hlasu slečny je slyšet dál jen šustění lístečků a jak to uvnitř slečny divoce buší.
____ 
 
… A život zdá se být mnohem, třeba snad tisíckrát báječnější… to když pán otevře oči, protáhne záda a mávnutím ruky zažene sen.         D Ě S N Ý ! ! ! !
 
 

Pánovy sny jsou totiž nevýrazné, netřpytí se a nepoletují nad hlavami cizích lidí. Pánovy sny se neodehrávají na zimních stadionech. Začínají se na nenápadných místech, kterými můžou být pokladny supermarketů, oční optiky, autopůjčovny.

 
Než on se takový sen začne, je pán klidný...  asi jako kafe, než se zamíchá. Jako kafe, než do něj hodíte cukr a mlíko a o hrnek cinkáte horkou lžičkou … sny se pak mísí s realitou, pánové jsou z toho celí nesví…

 
Nesví tak moc, že i sobě jsou rázem cizí.




 
Prodloužení. "Ještě mě tak někdy dostanou na hokej!!!"  odchází pán ze stadionu, zlomený tulipán v igelitce, zlomený srdce v bundě.





Doma zaboří hlavu do polštáře s uvědoměním, že ženský jsou jak ty lžičky v kafi.....


 
Jenže pánové, buďte bez obav. Spousta žen Vám dokáže kávu zamíchat, aniž by Vám z ní chtěla upít. A plno žen zvládne zamíchat …. a nepřevrhnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat