Ve dnech, kdy jsem sfoukla pomyslných třicet svíček (bylo to dvakrát, takže počet svíček se mi zřejmě znásobil - což v poslední době vnímám, že právem... protože občas je to na dva pomocníčky, co by mě zvedali z gauče a chodili mi nakupovat, taky za mě vařili polívky a ráno za mě otvírali oči), tak v těch dnech jsem otevřela dvě veliké krabice. Kávovary z Datartu v nich nebyly, za což mnohokrát děkuji :)

středa 7. prosince 2011

Jako



Za zavřenýma očima je léto a my máme ruce fialový od borůvek i tepláky. Batika třeboňského lesa. Komáři bzučí, šedivé sosáčky štípou do krku, tak rukama plácám kolem sebe, do manžela, do polštáře. Den za zavřenýma očima končí. Kouknu na moje bílé ruce a na budík, kde je napsáno víc, než jsem čekala. Zamručim "To je život" a vím, že báječnej, protože vzadu v pokoji spí ty dvě, co s náma taky byly v lese.

Dneska začínáme den hrou na "Jako". Když holčičky budím a říkám jim, že je to jenom jako, tak hned se vstává skoro do pohádky. Radujou se z toho, že ve skutečnosti spí a přitom umí chodit. Čaj s mlíkem vypijou taky jenom jako a snídaně zmizí, jako když mávne. Pak mávnu a všichni se jako převlíkneme. 

Milujeme pohádky. Spaní na osmi matracích, coby princezny na hrášku. Nebo pohádku O princezně, která si postavila bungr. Tu úplně nejvíc, že si jí holky vymyslely docela samy. 

Ráno jako se mění v ráno doopravdy, ale snášíme to statečně. Vyhrabeme deštníky, pozapínáme se ke krkům, Adélka čapne do ruky tašku na plyšáka na spaní ... protože ona ve školce ještě občas usne. A tomu dobře, protože má tak šanci po obědě za zavřenýma očima prožít o pohádku víc. Třeba zrovna jí v ní narostou křídla a pak mi bude vyprávět, jaký to bylo hezký jima mávat. Vedle sebe, na lidi, na mě nervózní dole pod mrakama z toho, aby mi nespadla.




Soví snový na plyšáka





Žádné komentáře:

Okomentovat